Onderzoek in de publiciteit

U gaat binnenkort promoveren. Wat moet u doen om met uw onderzoek in het nieuws te komen? Hoe brengt u onderzoeksresultaten onder de aandacht van een breder publiek?

Onderzoek in de publiciteit

Breder publiek 
Wilt u wetenschappelijk onderzoek onder de aandacht brengen van een breder publiek? Neem dan contact op met de wetenschapsvoorlichter van de universiteit.

Persbericht
Universitair nieuws bereikt de media voornamelijk via de wekelijkse nieuwsbrief. Een persbericht brengt het nieuws echter ook op een specifiek moment onder de aandacht. Wanneer daar aanleiding toe bestaat, brengt de persvoorlichter een persbericht uit. Zie ook Persvoorlichting.


Promoties

Een selectie van promovendi krijgt kort voor de promotie een e-mail van de nieuwsredactie met daarin een aantal vragen over het proefschrift. Op basis hiervan wordt beoordeeld of er een nieuwsbericht over de promotie wordt gemaakt. De wetenschapsvoorlichter informeert journalisten over het Leidse promotieonderzoek.  

Agenda
In de agenda van de Universiteit Leiden staan alle promoties: Is een promotie bijzonder nieuwswaardig, dan worden de media uitgebreider geïnformeerd. Zie ook Persvoorlichting.

Laatst Gewijzigd: 28-02-2014