Veel gestelde vragen Tridion

Je bent niet de enige die er even niet meer uitkomt. Misschien is je probleem met Tridion hetzelfde als dat van andere collega's. Kijk of het antwoord op je vraag erbij staat.

Item verschijnt niet

Tip: Open geen twee Tridionformulieren tegelijk.

Er kunnen verschillende redenen zijn waarom een item na “save en close” niet in de sectie verschijnt. Doorgaans komt dat omdat er tijdens het werken in tridion gelijktijdig 2 formulieren zijn geopend. Daardoor verliest Tridion de relatie van het item met de sectie.

Het item is dan wel opgeslagen maar verschijnt niet op de site. De helpdesk (7500) kan het item weer opzoeken en aan de juist sectie koppelen.


Kan pagina niet bewerken

Tip: Controleer pop-up blocker

Na het inloggen in Tridion verschijnt het formulier om de pagina te bewerken niet. Controleer de pop-up blokkers. Pop-up blokkers zijn:  
 

  1. Internet Explorer > tools/extra > Pop-up blokkering: Pop-up blokker moet uitgeschakeld staan.
  2. Google Toolbar > settings > options > more: pop-up blocker uitvinken.

Linken naar een e-mailadres

Tip: Gebruik mailto: 

Om een link te maken naar een e-mailadres vul je in plaats van een normale link een “mailto:” in. Bijvoorbeeld:   “mailto:naam@servernaam.nl”      

Linken naar een PDF

Tip: Eerst toevoegen daarna linken. Zie: zelf pdf uploaden
PDF's hebben een eigen url of link. Als je de PDF hebt toegevoegd aan de pagina open je de pdf en  de url komt dan boven aan de geopende PDF te staan in de adres balk. Deze url kan dan worden ingeplakt bij het aanmaken van een link in de lopende tekst. Daarvoor moet je dan opnieuw in het formulier om de pagina te bewerken.

Je kunt de url van de PDF ook kopiëren door met de muis op de link naar de PDF te gaan staan en met de rechter muisknop te klikken en “copy shortcut” of “snelkoppeling kopiëren” te kiezen.

Handleiding Tridion

Meer vragen over Tridion? Download de handleiding van Tridion.

Laatst Gewijzigd: 25-10-2012