Universiteit Leiden en social media

De Universiteit Leiden heeft de mogelijkheden die social media bieden enthousiast omarmd. De kracht van social media is bij uitstek de persoonlijke benadering en veel afdelingen hebben een account op social media waarmee zij met hun publiek, studenten en medewerkers in contact blijven.

Starten met social media

Wilt u actief worden op social media maar weet u niet waar te beginnen? Bent u al actief en wilt u graag wat hulp krijgen of juist bieden? Universiteit Leiden heeft een besloten groep op Facebook waarvan alle medewerkers die actief (willen) zijn op social media lid kunnen worden. In deze groep kunt u al uw vragen kwijt en ervaringen delen. De groep is exclusief voor medewerkers van de Universiteit Leiden. Om lid te worden van de groep hebt u wel een Facebookaccount nodig.

Meer weten en op de hoogte blijven

Er zijn diverse blogs voor wie op de hoogte wil blijven van de ontwikkelingen rond social media. De meeste daarvan zijn ook op Twitter te volgen. Hieronder staat maar een kleine greep uit het aanbod. Waardevolle aanvullingen zijn altijd welkom!
 

Website Twitter
Frankwatching @frankwatching
Mashable @mashable
Social Media Examiner @smexaminer
Dutch Cowboys @dutchcowboys
iMedia Connection @imediatweet
Social Mediamodellen @socmedmodellen
Social Media Digest

@socmediadigest

Seth Godin @thisissethsblog
Dutch Facebookgroep (Facebookpagina)  

 

Laatst Gewijzigd: 28-03-2014